Poreski kalendar

mar 2024

Pon Uto Sre Čet Pet Sub Ned
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 30 31
Uputstvo za poreske obveznike
Uputstvo za poreske obveznike

* Pojedinačna poreska prijava na obrascu PPP-PD za poreze i doprinose po odbitku podnosi se pre svake isplate prihoda. * Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice od rezidentnog pravnog lica po osnovu: dividendi i udela u dobiti u pravnom licu, uključujući i prihod po osnovu članstva u alternativnom investicionom fondu koji nema svojstvo pravnog lica, naknada od autorskog i srodnih prava i prava industrijske svojine, kamata, naknada od zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike, naknada od usluga istraživanja tržišta, računovodstvenih i revizorskih usluga i drugih usluga iz oblasti pravnog i poslovnog savetovanja, nezavisno od mesta njihovog pružanja ili korišćenja. Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice po osnovu izvođenja estradnog, zabavnog, umetničkog, sportskog ili sličnog programa u Republici, koji nisu oporezovani kao dohodak fizičkog lica (izvođača, muzičara, sportiste i sl.), u skladu sa propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka građana. Rezidentno pravno lice obveznik koje otkupljuje sekundarne sirovine i otpad od rezidentnog, odnosno nerezidentnog pravnog lica, dužno je da prilikom isplate naknade tim licima obračuna, obustavi i na propisani račun uplati porez po odbitku po stopi od 1% od iznosa naknade. Prijava se podnosi na Obrascu PDPO/S najkasnije u roku od tri dana od dana isplate naknade tim licima. * Porez na dobit po rešenju obračunava se i plaća na prihode nerezidentnog obveznika po osnovu zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike Srbije ostvarenih od isplatioca koji nije dužan da obračunava, obustavlja i plaća porez po odbitku, na prihode ostvarene po osnovu kapitalnih dobitaka, kao i na prihode ostvarene po osnovu namirenja potraživanja u postupku izvršenja, odnosno u svakom drugom postupku namirenja potraživanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP KDZN u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda. * Rok za podnošenje poreske prijave i poreskog bilansa za obveznika kome je poslovna godina različita od kalendarske je 180 dana od dana isteka perioda za koji se utvrđuje poreska obaveza. * Fizička lica koja ostvaruju prihode a za koje isplatilac nije dužan da podnese poresku prijavu, obračuna i plati javne prihode, podnose poresku prijavu u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda, za prihode za koje je utvrđena obaveza samooporezivanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP OPO. * Zahtev za paušalno oporezivanje može se podneti do 31. oktobra tekuće godine za narednu godinu, odnosno u roku od 15 dana od dana prijema akta nadležnog poreskog organa kojim se potvrđuje brisanje iz evidencije za porez na dodatu vrednost u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dodatu vrednost, a najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu, u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave. Lice koje započne obavljanje delatnosti, zahtev za paušalno oporezivanje podnosi isključivo u momentu registracije nadležnoj organizaciji koja vodi registar privrednih subjekata, koja će taj zahtev proslediti Poreskoj upravi. Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, zahtev za paušalno oporezivanje podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele PIB a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, obaveštenje o opredeljenju da vrše isplatu lične zarade podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele poreskog identifikacionog broja (PIB) a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Rezidentni obveznik koji se smatra krajnjim matičnim pravnim licem međunarodne grupe povezanih pravnih lica, dužno je da nadležnom poreskom organu, u papirnoj formi, dostavi godišnji izveštaj o kontrolisanim transakcijama međunarodne grupe povezanih pravnih lica najkasnije u roku od 12 meseci od isteka poslovne godine za koju se dostavlja godišnji izveštaj, na Obrascu CbC. * U slučaju da privredno društvo u čiji osnovni kapital su uložena novčana sredstva od prodaje digitalne imovine, u kalendarskoj godini u kojoj je registrovano ulaganje i u naredne dve kalendarske godine sprovede postupak smanjenja osnovnog kapitala, danom donošenja odluke o smanjenju osnovnog kapitala obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * U slučaju da privredno društvo koje je imovinska prava po osnovu autorskih i srodnih prava i prava industrijske svojine steklo unosom od strane obveznika poreza na dohodak građana (fizičkog lica i preduzetnika) kao nenovčanog uloga u kapital privrednog društva rezidenta Republike za koji je oslobođen poreza na kapitalni dobitak, to pravo u celini otuđi u roku od dve godine od dana njegovog sticanja, odnosno u istom periodu to pravo ustupi na korišćenje u celini ili delimično po ceni koja je niža od cene u skladu sa principom „van dohvata ruke” ukoliko je ustupanje izvršilo povezanom licu ili licu čiji je vlasnik njegovo povezano lice u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica, obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * Obveznik PDV je dužan da uz poresku prijavu za poslednji poreski period kalendarske godine, odnosno poslednji poreski period dostavi poreskom organu obaveštenje o: 1) licu koje nije evidentirano za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koje mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda u Republici izvršilo promet sekundarnih sirovina i usluga koje su neposredno povezane sa tim dobrima, kao i iznosu tog prometa; 2) poljoprivredniku koji nije evidentiran za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koji mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda izvršio promet poljoprivrednih i šumskih proizvoda i poljoprivrednih usluga, kao i iznosu tog prometa. * Obrazac PID PDV se podnosi za 2022. godinu, ako je u 2022. godini ispunjen jedan od kriterijuma za sticanje statusa obveznika PDV koji pretežno vrši promet dobara u inostranstvo. Predaje se uz PDV prijavu za poreski period tekuće godine u kojem je podnet finansijski izveštaj za prethodnu godinu. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za grejanje poslovnog, odnosno stambenog prostora za prethodni mesec, podnosi se na Obrascu REF-G, najranije 20 dana po isteku meseca u kome su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biogoriva koji se koriste za transportne svrhe, podnosi se na Obrascu REF-T najranije 20 dana po isteku kvartala u kojem su derivati nafte i biogoriva nabavljeni. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za proizvodnju električne i toplotne energije, podnosi se na Obrascu REF-ETE a zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte koji se koriste za industrijske svrhe na Obrascu REF-I. Zahtevi se podnose najranije 20 dana po isteku meseca u kojem su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Evidencionu prijavu za angažovanje sezonskih radnika poslodavac podnosi elektronskim putem Poreskoj upravi najkasnije prvog dana angažovanja sezonskih radnika u kalendarskom mesecu do 10 časova, odnosno u periodu između 13 i 15 časova za radnike koji rade u poslepodnevnoj smeni. Odjava sezonskih radnika se prijavljuje najkasnije do 10 časova, odnosno od 13 do 15 časova za rad u poslepodnevnoj smeni, narednog dana od dana prestanka angažovanja. Period u kojem se sezonski radnik prijavljuje ili odjavljuje je kalendarski mesec. * Obveznik koji u toku godine izvrši prenos digitalne imovine po osnovu kojeg može nastati kapitalni dobitak ili gubitak u skladu sa zakonom kojim se oporezuje dohodak građana, dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-3R najkasnije u roku od 120 dana od isteka kvartala u kojem je ostvaren prihod po osnovu prenosa digitalne imovine. * Obveznik po osnovu prihoda od pružanja ugostiteljskih usluga iz člana 84b zakona kojim se oporezuje dohodak građana koji u toku godine počne da pruža ugostiteljske usluge dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-4R u roku od 15 dana od dana pravnosnažnosti rešenja kojim se objekat domaće radinosti i seoskog turizma razvrstava u odgovarajuću kategoriju u skladu sa zakonom kojim se uređuje ugostiteljstvo. * Obveznici fiskalizacije dužni su da, pre početka korišćenja elektronskog fiskalnog uređaja za izdavanje fiskalnih računa, Poreskoj upravi dostave podatke o poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama u kojima će koristiti elektronski fiskalni uređaj i to za svaki poslovni prostor/poslovnu prostoriju odvojeno, radi generisanja jedinstvene oznake poslovnog prostora. Prijava za generisanje poslovnog prostora dostavlja se elektronskim putem preko portala Poreske uprave. U slučaju promene podataka po pojedinačnom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, a naročito ako delatnost prestane da se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji ili dođe do promene delatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, obveznik fiskalizacije dužan je da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata pre nastanka promene. Izuzetno, u slučaju promene podataka do kojih je došlo usled okolnosti koje ne zavise od volje obveznika fiskalizacije, obveznik fiskalizacije je dužan da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata po nastanku promene.

Poreska uprava    Aktuelnosti    Javna prodaja pokretnih i nepokretnih stvari    Javni oglas radi davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Republike Srbije putem prikupljanja pismenih ponuda

Javni oglas radi davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Republike Srbije putem prikupljanja pismenih ponuda

Na osnovu Zaključka Vlade Republike Srbije, 05 Broj: 361 – 3309/2019 od 04.04.2019. godine, člana 27. stav 2. Zakona o javnoj svojini („Službeni glasnik RS”, br. 72/11, 88/13, 105/14, 104/16-dr.zakon i 108/16), člana 7. Uredbe o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom, davanja u zakup stvari u javnoj svojini i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda („Sl. glasnik RS“, broj:16/18), z a k u p o d a v a c

 

Javni oglas radi davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini

Republike Srbije putem prikupljanja pismenih ponuda  

 

1. ZAKUPODAVAC, PREDMET ZAKUPA I POSTUPAK

Zakupodavac je Republika Srbija, Ministarstvo finansija, Poreska uprava, kao korisnik poslovnog prostora u svojini Republike Srbije koji se daje u zakup, sa sedištem u Beogradu, ul. Save Maškovića 3-5.

Predmet zakupa je deo nepokretnosti u svojini Republike Srbije koji čini poslovni prostor u prizemlju poslovne zgrade u Subotici, Ul. Korzo br. 5, površine 116 m2, postojeće na katastarskoj parceli br. 3776, KO Stari grad, upisane u List nepokretnosti br. 1016 KO Stari grad (u daljem tekstu: „poslovni prostor“), ima zaseban ulaz i sastoji se od šalter sale, kuhinje, sanitarnog čvora i dve sobe, opremljen svim odgovarajućim instalacijama i priključcima.

Poslovni prostor se daje u zakup u postupku prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja. Postupak izdavanja u zakup, sprovešće se i ako pristigne samo jedna ponuda.   

2. USLOVI DAVANjA U ZAKUP

Poslovni prostor daje se u zakup kao celina.

Poslovni prostor se daje u zakup na određeno vreme na period od 5 (pet) godina.

Poslovni prostor se daje u zakup radi obavljanja trgovine na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima ili obavljanja finansijske usluge (bankarske usluge), osim osiguranja i penzijskih fondova, te se u druge svrhe ne može koristiti.

Najniža visina zakupnine iznosi:

- za zakupce koji obavljaju delatnost trgovine na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima, 850,00 dinara/m2, odnosno ukupna najniža, visina zakupnine iznosi 98.600,00 dinara, bez PDV i bez troškova komunalija, na mesečnom nivou;

- za zakupce koji obavljaju delatnost finansijske usluge (bankarske usluge), osim osiguranja i penzijskih fondova, 990,00 dinara/m2, odnosno ukupna najniža visina zakupnine iznosi 114.840,00 dinara, bez PDV i bez troškova komunalija, na mesečnom nivou.

Poslovni prostor se daje u zakup u postojećem – „viđenom stanju“ uz mogućnost adaptacije o trošku zakupca. Zakupac se, zaključenjem ugovora o zakupu, odriče bilo kakavih primedbi po osnovu eventualnih materijalnih nedostataka na predmetnoj nepokretnosti. Zakupac može vršiti adaptaciju poslovnog prostora, uz prethodnu saglasnost zakupodavca, o svom trošku, bez umanjenja zakupnine i priznavanja svojinskih prava na poslovnom prostoru po osnovu ulaganja sredstava.

Nisu dozvoljene ponude sa varijantama, niti izdavanje u podzakup.

3. USLOVI  PREUZIMANjA KONKURSNE DOKUMENTACIJE

Konkursna dokumentacija se može preuzeti i u istu se može izvršiti uvid, u Ministarstvu finansija, Poreska uprava, Filijala Subotica, ul. Korzo br. 5. kancelarija br. 46, sprat 2, svakim radnim danom od  9,00 do 15,00 časova, uz dokaz o izvršenoj bespovratnoj uplati iznosa od 1.000,00 dinara, za otkup konkursne dokumentacije po osnovu troškova izrade konkursne dokumentacije. Uplata se vrši na račun broj: 840-30974845 - 41, poziv na broj 97 7109 svrha uplate: „Konkursna dokumentacija za izdavanje u zakup poslovnog prostora u Subotici.“

4. USLOVI I NAČIN PODNOŠENjA PONUDA

Ponudu mogu podnetidomaća i strana pravna ili fizička lica – preduzetnici, koji uplate depozit i koji ispune ostale uslove iz ovog oglasa, na obrascu ponude, koji je sastavni deo konkursne dokumentacije.

Ponuđač je obavezan da uplati depozit u visini od 100.000,00 dinara na račun  broj: 840-1176804-31, poziv na broj 02031 – Munistarstvo finansija, Poreska uprava, svrha uplate: „Depozit za učešće u postupku izdavanja u zakup poslovnog prostora u Subotici, Ul. Korzo br. 5.“

Ponuđač koji ponudi zakupninu u iznosu nižem od početne visine zakupnine i izabrani ponuđač, koji ne zaključi ugovor o zakupu, po dispoziciji zakupodavca, gube pravo na povraćaj depozita. Ponuđačima koji ispune uslove za povraćaj depozita, depozit se vraća u roku od 8 (osam) dana od dana zaključenja ugovora. Ponuđač je u obavezi da u ponudi navede broj računa na koji će se izvršiti povraćaj depozita.

Oglas je objavljen i na internet stranici Poreske uprave,  (purs.gov.rs/Aktuelnosti/Javna prodaja pokretnih i nepokretnih stvari) i u izdanju dnevnih novina „ALO“ d.o.o. dana 06.09.2019. godine. Rok za podnošenje ponuda je 30 (trideset) dana od dana objavljivanja javnog oglasa u dnevnim novinama i ističe 07.10.2019. godine, u 12,00 časova.

Ponuda se smatra blagovremenom ukoliko je primljena u pisarnici  zakupodavca, Filijala Subotica, poslednjeg dana isteka roka za podnošenje ponuda 07.10.2019. godine do 12,00 sati, bez obzira na način dostavljanja.  

Ponuda se podnosi neposredno ili putem pošte na adresu zakupodavca, Poreska uprava, Filijala Subotica,  ul. Korzo br.5. 24 000 Subotica, sa naznakom: „Ponuda za zakup poslovnog prostora u Subotici, Ul. Korzo br. 5.  -  „NE OTVARATI“,  u zatvorenoj koverti/omotu na čijoj poleđini, ponuđač navodi svoj puni naziv, adresu, telefon i ime osobe za kontakt.

Neblagovremene, nepotpune i nezatvorene ponude se odbacuju i vraćaju ponuđaču odmah nakon javnog otvaranja ponuda. 

 5. VREME I MESTO OTVARANjA PONUDA I IZBOR NAJPOVOLjNIJE PONUDE

Javno otvaranje ponuda izvršiće komisija za sprovođenje postupka izdavanja u zakup poslovnog prostora u svojini Republike Srbije, u prizemlju poslovne zgrade u Subotici, Ul. Korzo br. 5. površine 116 m2, postojeće na katastarskoj parceli broj 3776 KO Stari grad, upisan u LN broj 1016 KO Stari Grad. Javno otvaranje ponuda sprovešće se poslednjeg dana isteka roka za podnošenje ponuda 07.10.2019. godine sa početkom u 14,00 časova u prostorijama Poreske uprave, Filijale Subotica, ul. Korzo br.5. u  Subotici.

Predstavnici ponuđača koji žele da učestvuju u postupku otvaranja ponuda, dužni su da pre početka javnog otvaranja ponuda, komisiji zakupodavca podnesu posebno punomoćje za učešće u postupku otvaranja ponuda.

Kriterijum za izbor najpovoljnije ponude je  najviša ponuđena zakupnina. 

Ukoliko u postupku prikupljanja ponuda dva ili više ponuđača ponude isti iznos zakupnine, komisija za sprovođenje postupka izdavanja u zakup dela nepokretnosti u svojini Republike Srbije, koju čini poslovni prostor u prizemlju poslovne zgrade u Subotici, Ul. Korzo br. 5., pozvaće ponuđače koji su ponudili isti iznos zakupnine, da u roku od 3 (tri) dana od dana prijema poziva, dostave novu pismenu zatvorenu ponudu sa uvećanim iznosom zakupnine u odnosu na prethodno datu ponudu, a koje ponude će komisija otvoriti i konstatovati najpovoljnijeg ponuđača. Ukoliko ponuđači u roku od 3 (tri) dana ne dostave novu ponudu ili dostave ponude sa istovetnim zakupninama, izbor najpovoljnijeg ponuđača izvršiće se putem žreba.

Poslovni prostor, izdaće se u zakup najpovoljnijem ponuđaču, koji se bira primenom kriterijuma najviše ponuđene zakupnine, ukoliko ispunjava i druge uslove ovog oglasa i konkursne dokumentacije. Ukoliko pristigne jedna ponuda, ponuđača koji će poslovni prostor koristiti za potrebe obavljanja delatnosti trgovine na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima i jedna ponuda ponuđača koji će poslovni prostor koristiti za potrebe obavljanja delatnosti pružanja finansijskih usluga, osim osiguranja i penzijskih fondova, prednost ima ponuda ponuđača koji će zakupljeni prostor koristiti za potrebe obavljanja delatnosti pružanja finansijskih usluga, osim osiguranja i penzijskih fondova.

Dodatne informacije i obaveštenja u vezi sa pripremanjem ponude mogu se dobiti na broj telefona 024 655 116 i 064 84 22 654, svakim radnim danom od 9,00 do 15,00 časova, kontakt osoba je Robert Aleksić.

Zainteresovana lica mogu izvršiti uvid u poslovni prostor koji se izdaje u zakup svakim radnim danom od 10,00 do 14,00 časova uz prethodni dogovor sa kontakt osobom.