Poreski kalendar

apr 2024

Pon Uto Sre Čet Pet Sub Ned
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Uputstvo za poreske obveznike
Uputstvo za poreske obveznike

* Pojedinačna poreska prijava na obrascu PPP-PD za poreze i doprinose po odbitku podnosi se pre svake isplate prihoda. * Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice od rezidentnog pravnog lica po osnovu: dividendi i udela u dobiti u pravnom licu, uključujući i prihod po osnovu članstva u alternativnom investicionom fondu koji nema svojstvo pravnog lica, naknada od autorskog i srodnih prava i prava industrijske svojine, kamata, naknada od zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike, naknada od usluga istraživanja tržišta, računovodstvenih i revizorskih usluga i drugih usluga iz oblasti pravnog i poslovnog savetovanja, nezavisno od mesta njihovog pružanja ili korišćenja. Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice po osnovu izvođenja estradnog, zabavnog, umetničkog, sportskog ili sličnog programa u Republici, koji nisu oporezovani kao dohodak fizičkog lica (izvođača, muzičara, sportiste i sl.), u skladu sa propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka građana. Rezidentno pravno lice obveznik koje otkupljuje sekundarne sirovine i otpad od rezidentnog, odnosno nerezidentnog pravnog lica, dužno je da prilikom isplate naknade tim licima obračuna, obustavi i na propisani račun uplati porez po odbitku po stopi od 1% od iznosa naknade. Prijava se podnosi na Obrascu PDPO/S najkasnije u roku od tri dana od dana isplate naknade tim licima. * Porez na dobit po rešenju obračunava se i plaća na prihode nerezidentnog obveznika po osnovu zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike Srbije ostvarenih od isplatioca koji nije dužan da obračunava, obustavlja i plaća porez po odbitku, na prihode ostvarene po osnovu kapitalnih dobitaka, kao i na prihode ostvarene po osnovu namirenja potraživanja u postupku izvršenja, odnosno u svakom drugom postupku namirenja potraživanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP KDZN u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda. * Rok za podnošenje poreske prijave i poreskog bilansa za obveznika kome je poslovna godina različita od kalendarske je 180 dana od dana isteka perioda za koji se utvrđuje poreska obaveza. * Fizička lica koja ostvaruju prihode a za koje isplatilac nije dužan da podnese poresku prijavu, obračuna i plati javne prihode, podnose poresku prijavu u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda, za prihode za koje je utvrđena obaveza samooporezivanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP OPO. * Zahtev za paušalno oporezivanje može se podneti do 31. oktobra tekuće godine za narednu godinu, odnosno u roku od 15 dana od dana prijema akta nadležnog poreskog organa kojim se potvrđuje brisanje iz evidencije za porez na dodatu vrednost u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dodatu vrednost, a najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu, u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave. Lice koje započne obavljanje delatnosti, zahtev za paušalno oporezivanje podnosi isključivo u momentu registracije nadležnoj organizaciji koja vodi registar privrednih subjekata, koja će taj zahtev proslediti Poreskoj upravi. Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, zahtev za paušalno oporezivanje podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele PIB a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, obaveštenje o opredeljenju da vrše isplatu lične zarade podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele poreskog identifikacionog broja (PIB) a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Rezidentni obveznik koji se smatra krajnjim matičnim pravnim licem međunarodne grupe povezanih pravnih lica, dužno je da nadležnom poreskom organu, u papirnoj formi, dostavi godišnji izveštaj o kontrolisanim transakcijama međunarodne grupe povezanih pravnih lica najkasnije u roku od 12 meseci od isteka poslovne godine za koju se dostavlja godišnji izveštaj, na Obrascu CbC. * U slučaju da privredno društvo u čiji osnovni kapital su uložena novčana sredstva od prodaje digitalne imovine, u kalendarskoj godini u kojoj je registrovano ulaganje i u naredne dve kalendarske godine sprovede postupak smanjenja osnovnog kapitala, danom donošenja odluke o smanjenju osnovnog kapitala obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * U slučaju da privredno društvo koje je imovinska prava po osnovu autorskih i srodnih prava i prava industrijske svojine steklo unosom od strane obveznika poreza na dohodak građana (fizičkog lica i preduzetnika) kao nenovčanog uloga u kapital privrednog društva rezidenta Republike za koji je oslobođen poreza na kapitalni dobitak, to pravo u celini otuđi u roku od dve godine od dana njegovog sticanja, odnosno u istom periodu to pravo ustupi na korišćenje u celini ili delimično po ceni koja je niža od cene u skladu sa principom „van dohvata ruke” ukoliko je ustupanje izvršilo povezanom licu ili licu čiji je vlasnik njegovo povezano lice u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica, obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * Obveznik PDV je dužan da uz poresku prijavu za poslednji poreski period kalendarske godine, odnosno poslednji poreski period dostavi poreskom organu obaveštenje o: 1) licu koje nije evidentirano za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koje mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda u Republici izvršilo promet sekundarnih sirovina i usluga koje su neposredno povezane sa tim dobrima, kao i iznosu tog prometa; 2) poljoprivredniku koji nije evidentiran za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koji mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda izvršio promet poljoprivrednih i šumskih proizvoda i poljoprivrednih usluga, kao i iznosu tog prometa. * Obrazac PID PDV se podnosi za 2022. godinu, ako je u 2022. godini ispunjen jedan od kriterijuma za sticanje statusa obveznika PDV koji pretežno vrši promet dobara u inostranstvo. Predaje se uz PDV prijavu za poreski period tekuće godine u kojem je podnet finansijski izveštaj za prethodnu godinu. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za grejanje poslovnog, odnosno stambenog prostora za prethodni mesec, podnosi se na Obrascu REF-G, najranije 20 dana po isteku meseca u kome su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biogoriva koji se koriste za transportne svrhe, podnosi se na Obrascu REF-T najranije 20 dana po isteku kvartala u kojem su derivati nafte i biogoriva nabavljeni. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za proizvodnju električne i toplotne energije, podnosi se na Obrascu REF-ETE a zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte koji se koriste za industrijske svrhe na Obrascu REF-I. Zahtevi se podnose najranije 20 dana po isteku meseca u kojem su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Evidencionu prijavu za angažovanje sezonskih radnika poslodavac podnosi elektronskim putem Poreskoj upravi najkasnije prvog dana angažovanja sezonskih radnika u kalendarskom mesecu do 10 časova, odnosno u periodu između 13 i 15 časova za radnike koji rade u poslepodnevnoj smeni. Odjava sezonskih radnika se prijavljuje najkasnije do 10 časova, odnosno od 13 do 15 časova za rad u poslepodnevnoj smeni, narednog dana od dana prestanka angažovanja. Period u kojem se sezonski radnik prijavljuje ili odjavljuje je kalendarski mesec. * Obveznik koji u toku godine izvrši prenos digitalne imovine po osnovu kojeg može nastati kapitalni dobitak ili gubitak u skladu sa zakonom kojim se oporezuje dohodak građana, dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-3R najkasnije u roku od 120 dana od isteka kvartala u kojem je ostvaren prihod po osnovu prenosa digitalne imovine. * Obveznik po osnovu prihoda od pružanja ugostiteljskih usluga iz člana 84b zakona kojim se oporezuje dohodak građana koji u toku godine počne da pruža ugostiteljske usluge dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-4R u roku od 15 dana od dana pravnosnažnosti rešenja kojim se objekat domaće radinosti i seoskog turizma razvrstava u odgovarajuću kategoriju u skladu sa zakonom kojim se uređuje ugostiteljstvo. * Obveznici fiskalizacije dužni su da, pre početka korišćenja elektronskog fiskalnog uređaja za izdavanje fiskalnih računa, Poreskoj upravi dostave podatke o poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama u kojima će koristiti elektronski fiskalni uređaj i to za svaki poslovni prostor/poslovnu prostoriju odvojeno, radi generisanja jedinstvene oznake poslovnog prostora. Prijava za generisanje poslovnog prostora dostavlja se elektronskim putem preko portala Poreske uprave. U slučaju promene podataka po pojedinačnom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, a naročito ako delatnost prestane da se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji ili dođe do promene delatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, obveznik fiskalizacije dužan je da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata pre nastanka promene. Izuzetno, u slučaju promene podataka do kojih je došlo usled okolnosti koje ne zavise od volje obveznika fiskalizacije, obveznik fiskalizacije je dužan da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata po nastanku promene.

JAVNI OGLAS

Ministarstvo finansija Poreska uprava Sektor za materijalne resurse Odeljenje za postupanje sa robom, na osnovu Zakona o upravljanju otpadom („Sl.glasnik RS“, br.36/2009,88/2010,14/2016 i 95/2018) i Odluke direktora  broj: 000-031-05-02269/2019-3000-23 od 30.10.2019. godine, o preuzimanju uz naknadu ispražnjenih  toner kaseta, ink-jet kertridža i ribona  objavljuje

JAVNI OGLAS

preuzimanja uz naknadu ispražnjenih  toner kaseta, ink-jet kertridža i ribona koji nastaju u redovnom poslovanju Poreske uprave putem prikupljanja pisanih ponuda

1.Podaci o predmetu predaje: Predmet predaje – preuzimanja su generisane količine originalnih, nerecikliranih (neremontovanih) ispražnjenih toner kaseta, ink-jet kertridža i ribona, koji nastaju u redovnom svakodnevnom obavljanju delatnosti Poreske uprave, modela HP, Canon, Dell, Epson, Genicom, Lexmark, Panasonic,Oki, Herox, Samsung.

Otpadne iskorišćene toner kasete su neopasan otpad indeksnog broja 08 03 18/08 03 99.

Poreska uprava poziva sve zainteresovane operatere da dostave ponudu o preuzimanju uz naknadu ispražnjenih toner kaseta, ink-jet kertridža i ribona koji nastaju u redovnom poslovanju Poreske uprave.

Pravo na dostavljanje ponuda imaju sva lica, koja obavljaju registrovanu delatnost i koja poseduju dozvole za sakupljanje i transport, neopasnog otpada (iskorišćenih toner kaseta) i skladištenje i tretman neopasnog otpada-ispražnjenih toner kaseta na teritoriji Republike Srbije.

Lokacije na kojoj se nalaze predmetni toneri:

   - Poreska uprava  Centrala, Beograd, Save Maškovića 3-5,

   - Poreska uprava Beograd, Leštane, Kružni put br. 38,

   - Poreska uprava Novi Sad, Sentandrejski put br. 165,

  

Ponuda se podnosi na Obrascu za podnošenje ponuda – koja se može preuzeti na Internet stranici: www.purs.gov.rs , uz obavezno  dostavljanje dokaza o ispunjenosti uslova iz ovog oglasa.

2Ponuda se dostavlja na adresu Poreske uprave neposredno ili putem pošte u zatvorenoj i zapečaćenoj koverti sa naznakom: „Ponuda za preuzimanje ispražnjenih toner kaseta, ink-jet kertridža i ribona" - NE OTVARATI. Na  poleđini koverte upisuje se naziv, sedište i adresa Operatera.

Adresa za dostavljanje ponuda je: Poreska uprava - Beograd, ul. 27. marta 28-32,najkasnije do 26.11.2019. godine, do 11,00 časova.

Ponude koje pristignu posle naznačenog vremena smatraće se neblagovremenim bez obzira kada su poslate. Sve neblagovremene ponude, biće neotvorene vraćene Operateru.

Javno otvaranje ponuda obaviće komisija, po isteku roka za podnošenje ponuda, odnosno dana 26.11.2019. godine u 12:00 časova, u prisustvu operatera, u prostorijama Poreske uprave – Sremska br. 6.

Ovlašćeni  predstavnik  Operatera  je dužan da, pre početka otvaranja ponuda, komisiji preda overeno ovlašćenje za učešće u postupku.

 

 I  Uslovi za učešće u postupku prikupljanja  ponude:

Operater predmetnih tonera može biti svako pravno lice ili preduzetnik, koji poseduje navedene dozvole sve u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom.

-za pravna lica: poslovno ime, adresu i sedište, matični broj i poreski identifikacioni broj  ( PIB ), ime i prezime direktora odnosno lica ovlašćenog za zastupanje, potpis i pečat, kopiju rešenja o upisu u APR ili izvod o registraciji izdat od Agencije za privredne registre.

-za preduzetnike: poslovno ime/ime i prezime preduzetnika, adresu i sedište preduzetnika , matični broj i JMBG građana, njegov potpis i pečat, kopiju rešenja o upisu u registra kod nadležnog organa.

II Prilozi i dokazi uz ponudu:

1.Kopija izvoda ili rešenja o upisu ponuđača u registar privrednih subjekata (Agencija za privredne registre) ili drugi odgovarajući registar (broj i datum).

2.Ovlašćenje, punomoćje za lice koje zastupa Operatera u postupku.

3.Operater je dužan da uz ponudu dostavi sledeće dozvole: Dozvolu za sakupljanje i transport, neopasnog otpada (iskorišćenih toner kaseta) na teritoriji Republike Srbije i Dozvolu za skladištenje i tretman neopasnog otpada-ispražnjenih toner kaseta na teritoriji Republike Srbije.

Ponuda koja ne sadrži sve navedene elemente i dokaze, neće se uzeti u razmatranje.

Ponuda se može dostaviti i na sopstvenom obrascu koji mora da sadrži sve elemente iz Obrasca za podnošenje ponuda, odnosno sve podatke i priloge ovog oglasa.

Prilozi koje Operater dostavlja mogu biti fotokopije dokumenata.

Klijent Poreska uprava zadržava pravo da od Operatera traži na uvid originalna dokumenta.

Ponuda mora biti ispisana na srpskom jeziku, čitko, bez precrtavanja i ispravljanja napisanog teksta.

O otvaranju ponuda vodi se zapisnik koji potpisuju članovi komisije i prisutni Operateri, odnosno njihovi ovlašćeni predstavnici.

IV Kriterijum za izbor najpovoljnije ponude je:„Najviša ponuđena cena“

-za modele HP – početna cena je 15,00 din; za  modele Canon, početna cena je 10,00 din.

Ponuđena cena  po jednici ne može biti manja od početne cene.

Za ostale modele cena će se formirati  odgovarajućim cenovnikom Operatera, koji će dostaviti prilikom ugovaranja.

Sa Operaterom, koji ponudi  najvišu cenu  po jedinici  pristupiće se zaključenju  ugovora.

3. Način i rok obaveštavanja Operatera o sprovedenom postupku

Obaveštenje o izabranom operateru u vezi sa predmetom ovog oglasa biće doneto u roku od tri dana od dana otvaranja ponuda i objavljeno na internet stranici PU i dostavljeno operaterima-učesnicima u postupku.

4. Praćenje realizacije ugovora

Poreska uprava-klijent je u obavezi da  Operateru prilikom preuzimanja tonera izda otpremnicu i Dokument o kretanju otpada u (3 primerka).

Obaveza Operatera je da Dokument o kretanju otpada overen vrati Klijentu-Poreskoj upravi u roku od 15 dana nakon preuzimanja.

Obaveza Operatera je da na osnovu preuzetih ispražnjenih toner kaseta, napravi Specifikaciju i dostavi klijentu - Poreskoj upravi.

Nakon dobijanja Specifikacije, klijent - Poreska uprava će u roku od  5 dana izraditi fakturu i dostaviti Operateru na realizaciju.

Dinamika plaćanja ugovorene cene vršiće se u skladu sa odredbama zaključenog ugovora.           Preuzimanje  otpadnih toner kaseta  će  se obavljati  nekoliko puta godišnje u unapred utvrđenom terminu. Najavu  otpremanja otpadnih toner kaseta, klijent-Poreska uprava će poslati putem maila ili putem faksa najmanje 7 dana pre predviđene isporuke/otpremanja, a Operater je u obavezi da u pisanoj formi  na odgovarajući način potvrdi preuzimanje, najmanje 48 časova pre isporuke.

Dodatne informacije možete dobiti putem telefona broj: 011/3284 664 i na mail adresi nada.mladzic@purs.gov.rs kontakt osoba je Nada Mladžić.