Poreski kalendar

apr 2024

Pon Uto Sre Čet Pet Sub Ned
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Uputstvo za poreske obveznike
Uputstvo za poreske obveznike

* Pojedinačna poreska prijava na obrascu PPP-PD za poreze i doprinose po odbitku podnosi se pre svake isplate prihoda. * Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice od rezidentnog pravnog lica po osnovu: dividendi i udela u dobiti u pravnom licu, uključujući i prihod po osnovu članstva u alternativnom investicionom fondu koji nema svojstvo pravnog lica, naknada od autorskog i srodnih prava i prava industrijske svojine, kamata, naknada od zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike, naknada od usluga istraživanja tržišta, računovodstvenih i revizorskih usluga i drugih usluga iz oblasti pravnog i poslovnog savetovanja, nezavisno od mesta njihovog pružanja ili korišćenja. Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice po osnovu izvođenja estradnog, zabavnog, umetničkog, sportskog ili sličnog programa u Republici, koji nisu oporezovani kao dohodak fizičkog lica (izvođača, muzičara, sportiste i sl.), u skladu sa propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka građana. Rezidentno pravno lice obveznik koje otkupljuje sekundarne sirovine i otpad od rezidentnog, odnosno nerezidentnog pravnog lica, dužno je da prilikom isplate naknade tim licima obračuna, obustavi i na propisani račun uplati porez po odbitku po stopi od 1% od iznosa naknade. Prijava se podnosi na Obrascu PDPO/S najkasnije u roku od tri dana od dana isplate naknade tim licima. * Porez na dobit po rešenju obračunava se i plaća na prihode nerezidentnog obveznika po osnovu zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike Srbije ostvarenih od isplatioca koji nije dužan da obračunava, obustavlja i plaća porez po odbitku, na prihode ostvarene po osnovu kapitalnih dobitaka, kao i na prihode ostvarene po osnovu namirenja potraživanja u postupku izvršenja, odnosno u svakom drugom postupku namirenja potraživanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP KDZN u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda. * Rok za podnošenje poreske prijave i poreskog bilansa za obveznika kome je poslovna godina različita od kalendarske je 180 dana od dana isteka perioda za koji se utvrđuje poreska obaveza. * Fizička lica koja ostvaruju prihode a za koje isplatilac nije dužan da podnese poresku prijavu, obračuna i plati javne prihode, podnose poresku prijavu u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda, za prihode za koje je utvrđena obaveza samooporezivanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP OPO. * Zahtev za paušalno oporezivanje može se podneti do 31. oktobra tekuće godine za narednu godinu, odnosno u roku od 15 dana od dana prijema akta nadležnog poreskog organa kojim se potvrđuje brisanje iz evidencije za porez na dodatu vrednost u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dodatu vrednost, a najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu, u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave. Lice koje započne obavljanje delatnosti, zahtev za paušalno oporezivanje podnosi isključivo u momentu registracije nadležnoj organizaciji koja vodi registar privrednih subjekata, koja će taj zahtev proslediti Poreskoj upravi. Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, zahtev za paušalno oporezivanje podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele PIB a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, obaveštenje o opredeljenju da vrše isplatu lične zarade podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele poreskog identifikacionog broja (PIB) a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Rezidentni obveznik koji se smatra krajnjim matičnim pravnim licem međunarodne grupe povezanih pravnih lica, dužno je da nadležnom poreskom organu, u papirnoj formi, dostavi godišnji izveštaj o kontrolisanim transakcijama međunarodne grupe povezanih pravnih lica najkasnije u roku od 12 meseci od isteka poslovne godine za koju se dostavlja godišnji izveštaj, na Obrascu CbC. * U slučaju da privredno društvo u čiji osnovni kapital su uložena novčana sredstva od prodaje digitalne imovine, u kalendarskoj godini u kojoj je registrovano ulaganje i u naredne dve kalendarske godine sprovede postupak smanjenja osnovnog kapitala, danom donošenja odluke o smanjenju osnovnog kapitala obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * U slučaju da privredno društvo koje je imovinska prava po osnovu autorskih i srodnih prava i prava industrijske svojine steklo unosom od strane obveznika poreza na dohodak građana (fizičkog lica i preduzetnika) kao nenovčanog uloga u kapital privrednog društva rezidenta Republike za koji je oslobođen poreza na kapitalni dobitak, to pravo u celini otuđi u roku od dve godine od dana njegovog sticanja, odnosno u istom periodu to pravo ustupi na korišćenje u celini ili delimično po ceni koja je niža od cene u skladu sa principom „van dohvata ruke” ukoliko je ustupanje izvršilo povezanom licu ili licu čiji je vlasnik njegovo povezano lice u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica, obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * Obveznik PDV je dužan da uz poresku prijavu za poslednji poreski period kalendarske godine, odnosno poslednji poreski period dostavi poreskom organu obaveštenje o: 1) licu koje nije evidentirano za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koje mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda u Republici izvršilo promet sekundarnih sirovina i usluga koje su neposredno povezane sa tim dobrima, kao i iznosu tog prometa; 2) poljoprivredniku koji nije evidentiran za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koji mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda izvršio promet poljoprivrednih i šumskih proizvoda i poljoprivrednih usluga, kao i iznosu tog prometa. * Obrazac PID PDV se podnosi za 2022. godinu, ako je u 2022. godini ispunjen jedan od kriterijuma za sticanje statusa obveznika PDV koji pretežno vrši promet dobara u inostranstvo. Predaje se uz PDV prijavu za poreski period tekuće godine u kojem je podnet finansijski izveštaj za prethodnu godinu. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za grejanje poslovnog, odnosno stambenog prostora za prethodni mesec, podnosi se na Obrascu REF-G, najranije 20 dana po isteku meseca u kome su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biogoriva koji se koriste za transportne svrhe, podnosi se na Obrascu REF-T najranije 20 dana po isteku kvartala u kojem su derivati nafte i biogoriva nabavljeni. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za proizvodnju električne i toplotne energije, podnosi se na Obrascu REF-ETE a zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte koji se koriste za industrijske svrhe na Obrascu REF-I. Zahtevi se podnose najranije 20 dana po isteku meseca u kojem su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Evidencionu prijavu za angažovanje sezonskih radnika poslodavac podnosi elektronskim putem Poreskoj upravi najkasnije prvog dana angažovanja sezonskih radnika u kalendarskom mesecu do 10 časova, odnosno u periodu između 13 i 15 časova za radnike koji rade u poslepodnevnoj smeni. Odjava sezonskih radnika se prijavljuje najkasnije do 10 časova, odnosno od 13 do 15 časova za rad u poslepodnevnoj smeni, narednog dana od dana prestanka angažovanja. Period u kojem se sezonski radnik prijavljuje ili odjavljuje je kalendarski mesec. * Obveznik koji u toku godine izvrši prenos digitalne imovine po osnovu kojeg može nastati kapitalni dobitak ili gubitak u skladu sa zakonom kojim se oporezuje dohodak građana, dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-3R najkasnije u roku od 120 dana od isteka kvartala u kojem je ostvaren prihod po osnovu prenosa digitalne imovine. * Obveznik po osnovu prihoda od pružanja ugostiteljskih usluga iz člana 84b zakona kojim se oporezuje dohodak građana koji u toku godine počne da pruža ugostiteljske usluge dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-4R u roku od 15 dana od dana pravnosnažnosti rešenja kojim se objekat domaće radinosti i seoskog turizma razvrstava u odgovarajuću kategoriju u skladu sa zakonom kojim se uređuje ugostiteljstvo. * Obveznici fiskalizacije dužni su da, pre početka korišćenja elektronskog fiskalnog uređaja za izdavanje fiskalnih računa, Poreskoj upravi dostave podatke o poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama u kojima će koristiti elektronski fiskalni uređaj i to za svaki poslovni prostor/poslovnu prostoriju odvojeno, radi generisanja jedinstvene oznake poslovnog prostora. Prijava za generisanje poslovnog prostora dostavlja se elektronskim putem preko portala Poreske uprave. U slučaju promene podataka po pojedinačnom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, a naročito ako delatnost prestane da se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji ili dođe do promene delatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, obveznik fiskalizacije dužan je da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata pre nastanka promene. Izuzetno, u slučaju promene podataka do kojih je došlo usled okolnosti koje ne zavise od volje obveznika fiskalizacije, obveznik fiskalizacije je dužan da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata po nastanku promene.

Poreska uprava    Pravna lica    Pregled propisa    Uputstva    Postupanje Poreske uprave u primeni Uredbe o načinu i uslovima izmirivanja obaveza subjekata privatizacije prema poveriocima

Postupanje Poreske uprave u primeni Uredbe o načinu i uslovima izmirivanja obaveza subjekata privatizacije prema poveriocima

1. Uvodne napomene

Uredba o načinu i uslovima izmirivanja obaveza subjekata privatizacije prema poveriocima objavljena je u''Službenom glasniku RS'' broj45/2006. (u daljem tekstu: Uredba ).

Uredba je, shodno članu32.,  stupila na  snagu  osmog dana od dana objavljivanja, a to znači 07.06.2006. godine.
Uredbom  je  uređen  način  i  uslovi  izmirivanja  obaveza  subjektata  privatizacije  prema poveriocima i odnosi se na:

a) subjekte privatizacije za koje je Agencija za privatizaciju( u daljem tekstu: Agencija)  donela  i objavila odluku o restrukturiranju;
b) subjekte privatizacije za koje je Agencija donela odluku o metodu privatizacije javnim tenderom;
v) subjekte privatizacije za koje je Agencija donela odluku o metodu privatizacije javnom aukcijom.

Dakle, Uredba se odnosi na sve subjekte privatizacije.

Članom29. Uredbe propisano je da potraživanje poverilaca, pa i državnih, prema subjektu privatizacije koje je do dana stupanja na snagu Uredbe( do07.06.2006. godine), verodostojno i konačno utvrđeno u skladu sa Zakonom o izmenama i dopunama Zakona o privatizaciji(«Službeni glasnik RS»,  br. 45/05), ne može se osporiti.

To znači,  za sve subjekte privatizacije za koje je  Agencija  posle08.06.2006. godine, kao dana stupanja na snagu Zakona o izmenama i dopunama Zakona o privatizaciji, donela i objavila  odluku o restrukturiranju,  kao  i  za  koje  je  Agencija  posle08.06.2006. godine  donela  odluku  o  metodu privatizacije javnim tenderom ili javnom aukcijom,  a Poreska uprava je podnela prijavu poreskog potraživanja sa stanjem na dan31.12.2004. godine, koje je verodostojno i konačno utvrđeno, isto se više ne može osporavati od strane subjekta privatizacije, pošto je  već konačno utvrđeno.

Naime, ako subjekt privatizacije do dana stupanja na snagu Uredbe(do07.06.2006. godine) za koga je Agencija objavila poziv za prijavu poreskog potraživanja pismenim prigovorom nije osporio prijavljeno poresko potraživanje, a rok za podnošenje prigovora protiv prijave poreskog potraživanja je  istekao  do07.06.2006. godine,  poresko  potraživanje  je  konačno  utvrđeno  i  više  se  ne  može osporavati.
Podsećamo da je poslednji poziv za prijavu  poreskog potraživanja za koji je do dana stupanja na snagu Uredbe(07.06.2006. godine) istekao rok za prijavu potraživanja i podnošenje prigovora od strane  subjekta  privatizacije,  Agencija  objavila13.05.2006.  godine  za  jednog  obveznika– IMT «Fabrika remontni centar» Dobanovci d.o.o.
Kako rok za prijavu potraživanja, pa time i za prigovor subjekta privatizacije protiv prijave potraživanja nije istekao za subjekte privatizacije za koje je Agencija objavila poziv za prijavu potraživanja dana 05.06.2006. godine u dnevnom listu«Pilitika» ( za19 subjekta privatizacije) a koji je stavljen na mrežu, na ovu grupu subjekata privatizacije Uredba se primenjuje. Isti je slučaj i sa oglasom koji je dana07.06. 2006. godine objavio Akcijski fond radi prijave potraživanja za jednog obveznika– Duvanska industrija Bujanovac– DIB a.d.
Ako je Arbitražno veće do dana stupanja na snagu Uredbe donelo odluku povodom prigovora subjekta privatizacije, poresko potraživanje je konačno utvrđeno arbitražnom odlukom i više se ne može osporavati.

Članom30. Uredbe propisano je da otpuštanje duga  prema subjektu privatizacije koje je do dana  sutanja  na  snagu  Uredbe  započeto  u  skladu  sa  Zakonom  o  izmenama  i  dopunama  Zakona  o privatizaciji(«Službeni glasnik RS», br. 45/05), okončaće se po Uredbi.
Dakle, na grupu obveznika(19) za koje je objavljen javni poziv za prijavu potraživanja dana 05.06.2006. godine i na sve subjekte privatizacije za koje Agencija ubuduće  objavi javni poziv za prijavu potraživanja, postupa se u skladu sa Uredbom i ovim dopisom.

Članom31. Uredbe propisano je da danom stupanja na snagu  Uredbe  prestaje je da važi Uredba o načinu izmirivanja javnih prihoda i obaveza prema Republičkoj direkciji za robne rezerve dospelim za plaćanje do kraja2003. godine za subjekte koji se privatizuju metodom javne aukcije i metodom javnog tendera(''Službeni glasnik RS'', broj91/02 i130/04).
Kada je reč o napred navedenoj uredbi, podsećamo da Agencija, shodno odredbi člana5. te uredbe,  u roku od osam dana od dana okončanja prodaje kapitala subjekta privatizacije, obaveštava nadležni poreski organ o ostvarenoj prodajnoj ceni, načinu njenog plaćanja kao i datumu prodaje,  posle čega nadležni poreski organ dostavlja Agenciji zapisnik sa obračunatom kamatom do datuma prodaje  radi  namirenja  poreskog  potraživanja  iz  sredstava  ostvarena  prodajom  kapitala,  odnosno imovine subjekta privatizacije.
Prestankom  važenja  pomenute  uredbe  ništa  se  suštinski  ne  menja  u  odnosu  na  subjekte privatizacije na koje se odnosi. Ovo stoga, što će Agencija, shodno zakonu i  odredbi člana17.  Uredbe, obaveštavati poverioce o datumu prodaje, prodajnoj ceni, načinu plaćanja u roku od30 dana od dana zaključenja ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine svakog subjekta privatizacije.  Na kraju, članom2 tačka5) Uredbe,  u odnosu na Zakon o izmenama i dopunama Zakona o privatizaciji, proširen je pojam obaveza, tako što je propisano da obaveze subjekta privatizacije
čine:

a) dospele  neizmirene obaveze sa stanjem na dan31.12.2004. godine;
b) obaveza koja je dospevala do31.12.2004. godine, ali je do isteka tog roka reprogramirana tako što je određen drugi rok dospelosti posle31.12.2004. godine;
v) obaveza po osnovu javnih prihoda koja se odnosi na2004. godinu, odnosno na ranije godine, a čija je uplata naložena rešenjem o utvrđivanju poreza donetim u2005. godini u postupku poreske kontrole.

2. Postupanje Poreske uprave u primeni Uredbe

2.1. Članom3. stav2. tačka4) Uredbe propisana je novina koja se ogleda u tome što javni poziv koji  se  objaljuje  u  dnevnom  listu,  sadrži  i  obaveštenje  o  tome  da  li  se  subjekt  privatizacije privatizuje posle restrukturiranja ili bez donošenja plana restrukturiranja metodom javnog tendera ili  metodom  javne  aukcije.  Ovo  je  bitno  za  poreski  organ  jer  će  iz  samog  javnog  poziva  imati informaciju  na  koje  subjekte  privatizacije  se  primenjuje  član31. stav2. Zakona  o  izmenama  i dopunama Zakona o privatizaciji– zabrana prinudnog izvršenja na imovini subjekta privatizacije u roku  od  dve  godine  od  dana  donošenja  odluke  o  restrukturiranju. To su subjekti privatizacije za koje je Agencija donela odluku o restrukturiranju i u javnim pozivima za prijavu potraživanja koje će objaviti posle07.06.2006. godine,  navela  da se privatizuju po izvršenom restrukturiranju.

2.2. Članovi4 – 6. Uredbe odnose se na prijavljivanje potraživanja.  Rok za prijavu potraživanja je  isti– 15 dana od dana objavljivanja odluke o restrukturiranju, odnosno javnog poziva za prijavu potraživanja jer je propisan Zakonom o izmenama i dopunama Zakona o privatizaciji.
Za  svaku  prijavu  potraživanja  formira  se  poseban  predmet  u  skladu  sa  propisima  o kancelarijskom poslovanju, u koji se hronološki  ulažu sva dokumenta(prijava potraživanja, overeni upiti  stanja  na  osnovu  kojih  je  sastavljena  prijava,  zapisnik-specifikacija  itd.)  do  okončanja postupka namirenja poreskog potraživanja posle prodaje subjekta privatizacije. Predmeti se čuvaju pet godina.
Prijava  potraživanja  se,  kao  i  do  sada,  istovremeno  dostavlja  subjektu  privatizacije  i Agenciji.
Ako je nadležna organizaciona jedinica Poreske uprave naplatu celog ili dela prijavljenog poreskog potraživanja obezbedila hipotekom, Agenciji se uz prijavu potraživanja obavezno dostavlja i dokaz o upisanoj hipoteci. Ovo stoga, što je članom23. Uredbe propisano da državni poverilac čije je potraživanje obezbeđeno hipotekom ima pravo da se iz prve rate namiri pre ostalih poverilaca koji su otpustili dug prema subjektu privatizacije.

Novinu predstavlja odluka Poreske uprave da se u slučaju kada subjekt privatizacije ima i poslovne jedinice u mestima van mesta svog sedišta, podnosi objedinjena prijava potraživanja od strane organizacione jedinice Poreske uprave nadležne prema sedištu subjekta privatizacije.
Tako,  u  slučaju  kada  subjekt  privatizacije  ima  poslovne  jedinice  van  svog  sedišta,  organizacione  jedinice  Poreske  uprave  nadležne  prema  sedištu  poslovne  jedinice  subjekta privatizacije  sastavljaju  posebne  prijave,  koje  posle  potpisa  i  overe  dostavljaju  organizacionoj jedinici Poreske uprave nadležnoj prema sedištu subjekta privatizacije, najkasnije3 dana pre isteka roka za podnošenje  prijave poreskog potraživanja.

Organizaciona jedinica Poreske uprave nadležna prema sedištu subjekta privatizacije je dužna  da  na  osnovu  dostavljenih  prijava  poreskog  potraživanja  za  poslovne  jedinice,  sastavi objedinjenu  prijavu  poreskog  potraživanja  i  istu  dostavi  subjektu  privatizacije  i  Agenciji  u zakonskom roku.
Obrazac prijave potraživanja, koji je objavljen kao prilog Uredbe, je ostao isti. Jedino  su reči: «Jedinstveni  identifikacioni  broj», zamenjene  rečima: «Poreski  identifikacioni  broj– PIB».

Članom5. Uredbe  uređeno je pitanje punovažnosti visine poreskog potraživanja za slučaj da državni  poverilac  u  zakonskom  roku  pismeno  ne  prijavi  poresko  potraživanje.  Stoga,  radi sprečavanja mogućnosti da kao punovažno bude utvrđeno poresko potraživanje u manjem iznosu od stvarnog, nadležni poreski organ nesme da prekorači zakonski rok za podnošenje prijave poreskog potraživanja.

Članom6. stav2. Uredbe, s obzirom na vreme– godinu u kojoj se podnosi prijava potraživanja,  uređeno je pitanje za slučaj kada je potraživanje, pa i poresko,  sa stanjem na dan31.12.2004. godine delimično  izmireno do dana podnošenja prijave potraživanja. U tom slučaju se potraživanje sa stanjem  na  dan31.12.2004. godine  umanjuje  za  iznos  delimično  izmirenog  potraživanja  do  dana podnošenja(sastavljanja) prijave potraživanja.

2.3. Odredbama čl. 7 – 16. Uredbe uređeno je postupanje po prijavi potraživanja.
Član7. Uredbe predstavlja novinu u odnosu na  zakonsko rešenje. Novina se ogleda u tome što se  u slučaju  kada subjekt privatizacije u roku od osam dana od dana prijema prijave potraživanja, prigovorom ne ospori poresko potraživanje, sastavlja  i zapisnik o utvrđenom potraživanju.

Znači, član7. Uredbe se primenjuje samo u slučaju kada subjekt privatizacije primi prijavu
potraživanja i istu ne ospori prigovorom u roku od osam dana od dana  njenog prijema. U primeni člana7. Uredbe, Poreska uprava  će,  bez prisustva obveznika,  uneti potpune i tačne sve podatke u obrazac zapisnika o utvrđenom potraživanju– specifikaciji( u daljem tekstu:

Zapisnik), koji se dostavlja u prilogu ovog dopisa.  Obrazac Zapisnika je koncipiran tako da se koristi i kao zapisnik o utvrđenom potraživanju iz člana8. Uredbe i kao specifikacija iz člana20. stav2. Uredbe, a radi eliminisanja grešaka i neproduktivnog administriranja.
U zapisnik se najpre unose podaci o uplatnim računima i iznosu duga i kamate po osnovu doprinosa  za  penzijsko  i  invalidsko  osiguranje,  radi  njihovog  prioritetnog  namirenja  u  slučaju prodaje kapitala, odnosno imovine subjekta privatizacije. Zapisnik se sastavlja u pet primerka, bez popunjavanja kolone7. i8. Zapisnik potpisuje rukovodilac organizacione jedinice Poreske uprave.  Dva  primerka  potpisanog  i  overenog  zapisnika,  nadležni  poreski  organ  dostavlja  Agenciji( za Agenciju  i  subjekta  privatizacije).  Agencija  će  obezbediti  potpis  subjekta  privatizacije  na dostavljenom zapisniku poreskog organa i njegovo dostavljanje subjektu privatizacije. Preostala tri primerka zapisnika odlažu se u spise predmeta.
Poreska uprava je odlučila da se u slučaju kada subjekt privatizacije ima i poslovne jedinice u mestima van mesta svog sedišta, sastavlja objedinjen Zapisnik od strane organizacione jedinice Poreske uprave nadležne prema sedištu subjekta privatizacije.
Naime,  u  slučaju  kada  subjekt  privatizacije  ima  poslovne  jedinice  van  svog  sedišta,  organizacione  jedinice  Poreske  uprave  nadležne  prema  sedištu  poslovne  jedinice  subjekta privatizacije, bez prisustva ovlašćenog predstavnika subjekta privatizacije,  sastavljaju posebne zapisnike o iznosu poreskog potraživanja.  Potpisani i overeni Zapisnik dostavlja se  organizacionoj jedinici Poreske uprave nadležnoj prema sedištu subjekta privatizacije bez odlaganja, koja je dužna da bez prisustva ovlašćenog predstavnika subjekta privatizacije, bez odlaganja sastavi objedinjeni Zapisnik i isti dostavi Agenciji u dva primerka. Agencija obezbeđuje potpis subjekta privatizacije na objerdinjenom zapisniku i dostavljanje zapisnika subjektu privatizacije.

Poreska uprava je, pošto je odredbom člana30. Uredbe  propisano da će se  otpuštanje duga prema subjektu privatizacije koje je do dana sutanja na snagu Uredbe započeto u skladu sa Zakonom o izmenama  i  dopunama  Zakona  o  privatizaciji(«Službeni  glasnik  RS», br. 45/05),  okončati  po Uredbi, dužna da sastavlja Zapisnik za sve subjekte privatizacije za koje posle07.06.2006. godine primi dopis Sektora za naplatu za dostavljanje Zapisnika sa obračunatom kamatom do dana prodaje subjekta privatizacije.
U ovim slučajevima nadležna organizaciona jedinica Poreske uprave sastavlja Zapisnik u koji unosi tačne podatke o poreskom potraživanju u svim kolonama( kol. 1- 8 ). 

Shodno odredbi člana11. Uredbe, ako subjekt privatizacije:
a) ne potpiše zapisnik o utvrđenom potraživanju;
b) ne podnese prigovor arbitražnom veću u roku od osam dana od prijema prijave potraživanja;
v) ospori prigovorom prijavljeno poresko potraživanje, ali ne odredi svog predstavnika za člana  arbitražnog  veća,  otpuštanje  duga  punovažno  je  prema  podacima  o  visini  poreskog potraživanja iz prijave potraživanja.

2.4. U  pogledu  roka  za  podnošenje  prigovora  protiv  prijave  potraživanja  i  postupka  po prigovoru Uredba ne propisuje novine.

Novinu predstavlja odredba člana15. Uredbe kojom je propisano da ako se arbitražna odluka ne donese u roku od15 dana od dana dostavljanja prigovora, verodostojnim i konačnim podacima smatraju se podaci o visini potraživanja poverioca sadržani u programu restrukturiranja. Stoga,  radi sprečavanja mogućnosti da kao punovažno bude utvrđeno poresko potraživanje u manjem iznosu od stvarnog, nadležni poreski organ nesme da propusti da u ostavljenom roku dostavi stav Poreske uprave  povodom  prigovora,  kao  i  da  njen  predstavnik  ne  bude  prisutan  na  zakazanoj  sednici arbitražnog veća.

2.5. Članovima17 – 23. Uredbe uređen je postupak zaključenja ugovora o namirenju potraživanja i namirenje potraživanja.
Odredbe  člana18.  i19.  Uredbe  o  zaključenju ugovora o namirenju potraživanja, ne odnose se na Poresku upravu.
Naime, članom20. stav2. Uredbe propisano je da je osnov za namirenje poreskog potraživanja specifikacija poreskog potraživanja koju je Poreska uprava dužna da dostavi Agenciji u roku od 15 dana od dana prijema obaveštenja Agencije o zaključenju ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine subjekta privatizacije.

U primeni člana20. Uredbe, nadležna organizaciona jedinica Poreske uprave će po prijemu dopisa Sektora za naplatu, a povodom obaveštenja Agencije o zaključenju ugovora o prodaji kapitala, odnosno  imovine  subjekta  privatizacije,  tačno  obračunati  kamatu  do  dana  prodaje  subjekta privatizacije, zatim   tačno popuniti kolonu7. i8. u tri primerka Zapisnika koji se nalaze u spisima  predmeta.  Zapisnik  potpisuje  rukovodilac  nadležne  organizacione  jedinice  Poreske uprave. Zapisnik se putem mreže dostavlja Sektoru za naplatu u ostavljenom roku, radi dostavljanja Agenciji. Dva primerka potpisanog i overenog zapisnika, nadležni poreski organ dostavlja Sektoru za naplatu i preko pošte ili neposredno( za Agenciju i Sektor za naplatu). Treće primerak zapisnika ulaže se i čuva u predmetu.
Poreska uprava je odlučila da, u slučaju kada subjekt privatizacije ima i poslovne jedinice u
mestima van mesta svog sedišta, objedinjenu specifikaciju- Zapisnik  sastavlja i Sektoru za naplatu
dostavlja organizaciona jedinica Poreske uprave nadležna prema sedištu subjekta privatizacije.
Ovaj dopis odmah dostaviti svim organizacionim jedinicama Poreske uprave.
Dopis  i  obrazac  Zapisnika  nalaze  se  na  mreži,  na  FTP  serveru,  u  direktorijumu:
naplata/naplata

DIREKTOR,
Vladimir Ilić

REPUBLIKA SRBIJA
MINISTARSTVO FINANSIJA
PORESKA UPRAVA
Filijala______________________
Broj: __________________
_____________ __godine
ZAPISNIK O UTVRĐENOM POTRAŽIVANjU- SPECIFIKACIJA
1)
o stanju neizmirenih dospelih obaveza po osnovu javnih prihoda sa stanjem na dan31.12.2004. godine sa obračunatom kamatom do
31.12.2004.godine za subjekta  privatizacije___________________________, sa sedištem u___________________, PIB
________________, po vrstama javnih prihoda u skladu sa Uredbom o načinu i uslovima izmirivanja obaveza subjekata privatizacije
prema poveriocima(«Sl. glasnik RS», broj45/06 ) – u daljem tekstu:Uredba, po sledećim uplatnim računima:

Naziv uplatnog

računa2)

Broj uplatnog računa

Model i poziv na broj (odobrenje)

Iznos duga na dan

31.12.2004.3)

Iznos obračunate kamate

31.12.2004.

UKUPNO(4+5)

Iznos obračunate kamate

do dana prodaje

_______ 200__.

SVEGA(6+7)4)

1

2

3

4

5

6

7

8

UKUPNO:

 

Obveznik je saglasan sa utvrđenim iznosom duga, što i potvrđuje svojim potpisom i pečatom.
1)
član8. i član20. stav2. Uredbe
2)
najpre se unose nazivi uplatnih računa doprinosa za penzijsko osiguranje
3)
u skladu sa članom6. stav2.Uredbe, iznos duga na dan31.12.2004.godine se umanjuje za iznos delimičnog izmirenja obaveze do dana
podnošenja(sastavljanja) prijave;
4)
u skladu sa članom20.stav2.Uredbe, Poreska uprava u roku od15 dana od dana prijema obaveštenja o zaključenju ugovora o prodaji
kapitala od  strane Agencije, dostavlja specifikaciju Agenciji.
___________ 200__. godine Za subjekta privatizacije,  PORESKA UPRAVA,
(M.P) ____________________    (M.P) __________________
Datum sastavljanja specifikacije,  PORESKA UPRAVA,
__________ 200__.godine(M.P) __________________