Порески календар

мај 2024

Пон Уто Сре Чет Пет Суб Нед
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Упутство за пореске обвезнике
Упутство за пореске обвезнике

* Појединачна пореска пријава на обрасцу ППП-ПД за порезе и доприносе по одбитку подноси се пре сваке исплате прихода. * Порез на добит по одбитку обрачунава се и плаћа на приходе које оствари нерезидентно правно лице од резидентног правног лица по основу: дивиденди и удела у добити у правном лицу, укључујући и приход по основу чланства у алтернативном инвестиционом фонду који нема својство правног лица, накнада од ауторског и сродних права и права индустријске својине, камата, накнада од закупа и подзакупа непокретности и покретних ствари на територији Републике, накнада од услуга истраживања тржишта, рачуноводствених и ревизорских услуга и других услуга из области правног и пословног саветовања, независно од места њиховог пружања или коришћења. Порез на добит по одбитку обрачунава се и плаћа на приходе које оствари нерезидентно правно лице по основу извођења естрадног, забавног, уметничког, спортског или сличног програма у Републици, који нису опорезовани као доходак физичког лица (извођача, музичара, спортисте и сл.), у складу са прописима којима се уређује опорезивање дохотка грађана. Резидентно правно лице обвезник које откупљује секундарне сировине и отпад од резидентног, односно нерезидентног правног лица, дужно је да приликом исплате накнаде тим лицима обрачуна, обустави и на прописани рачун уплати порез по одбитку по стопи од 1% од износа накнаде. Пријава се подноси на Обрасцу ПДПО/С најкасније у року од три дана од дана исплате накнаде тим лицима. * Порез на добит по решењу обрачунава се и плаћа на приходе нерезидентног обвезника по основу закупа и подзакупа непокретности и покретних ствари на територији Републике Србије остварених од исплатиоца који није дужан да обрачунава, обуставља и плаћа порез по одбитку, на приходе остварене по основу капиталних добитака, као и на приходе остварене по основу намирења потраживања у поступку извршења, односно у сваком другом поступку намирења потраживања. Пријава се подноси на Обрасцу ПП КДЗН у року од 30 дана од дана остваривања прихода. * Рок за подношење пореске пријаве и пореског биланса за обвезника коме је пословна година различита од календарске је 180 дана од дана истека периода за који се утврђује пореска обавеза. * Физичка лица која остварују приходе а за које исплатилац није дужан да поднесе пореску пријаву, обрачуна и плати јавне приходе, подносе пореску пријаву у року од 30 дана од дана остваривања прихода, за приходе за које је утврђена обавеза самоопорезивања. Пријава се подноси на Обрасцу ПП ОПО. * Захтев за паушално опорезивање може се поднети до 31. октобра текуће године за наредну годину, односно у року од 15 дана од дана пријема акта надлежног пореског органа којим се потврђује брисање из евиденције за порез на додату вредност у складу са законом којим се уређује порез на додату вредност, а најкасније до 31. децембра текуће године за наредну годину, у електронском облику преко портала Пореске управе. Лице које започне обављање делатности, захтев за паушално опорезивање подноси искључиво у моменту регистрације надлежној организацији која води регистар привредних субјеката, која ће тај захтев проследити Пореској управи. Лица која се не региструју код организације која води регистар привредних субјеката, захтев за паушално опорезивање подносе у електронском облику преко портала Пореске управе, у року од пет дана од дана регистрације у Пореској управи, односно дана доделе ПИБ а најкасније до 31. децембра текуће године. * Лица која се не региструју код организације која води регистар привредних субјеката, обавештење о опредељењу да врше исплату личне зараде подносе у електронском облику преко портала Пореске управе, у року од пет дана од дана регистрације у Пореској управи, односно дана доделе пореског идентификационог броја (ПИБ) а најкасније до 31. децембра текуће године. * Резидентни обвезник који се сматра крајњим матичним правним лицем међународне групе повезаних правних лица, дужно је да надлежном пореском органу, у папирној форми, достави годишњи извештај о контролисаним трансакцијама међународне групе повезаних правних лица најкасније у року од 12 месеци од истека пословне године за коју се доставља годишњи извештај, на Обрасцу CbC. * У случају да привредно друштво у чији основни капитал су уложена новчана средства од продаје дигиталне имовине, у календарској години у којој је регистровано улагање и у наредне две календарске године спроведе поступак смањења основног капитала, даном доношења одлуке о смањењу основног капитала обвезник губи право на претходно остварено ослобођење од пореза на капитални добитак и дужан је да о губитку права обавести надлежни порески орган у року од 30 дана од дана губитка права. * У случају да привредно друштво које је имовинска права по основу ауторских и сродних права и права индустријске својине стекло уносом од стране обвезника пореза на доходак грађана (физичког лица и предузетника) као неновчаног улога у капитал привредног друштва резидента Републике за који је ослобођен пореза на капитални добитак, то право у целини отуђи у року од две године од дана његовог стицања, односно у истом периоду то право уступи на коришћење у целини или делимично по цени која је нижа од цене у складу са принципом „ван дохвата руке” уколико је уступање извршило повезаном лицу или лицу чији је власник његово повезано лице у складу са законом којим се уређује порез на добит правних лица, обвезник губи право на претходно остварено ослобођење од пореза на капитални добитак и дужан је да о губитку права обавести надлежни порески орган у року од 30 дана од дана губитка права. * Обвезник ПДВ је дужан да уз пореску пријаву за последњи порески период календарске године, односно последњи порески период достави пореском органу обавештење о: 1) лицу које није евидентирано за обавезу плаћања ПДВ у складу са Законом о ПДВ, а које му је од 1. јануара до истека последњег пореског периода календарске године, односно последњег пореског периода у Републици извршило промет секундарних сировина и услуга које су непосредно повезане са тим добрима, као и износу тог промета; 2) пољопривреднику који није евидентиран за обавезу плаћања ПДВ у складу са Законом о ПДВ, а који му је од 1. јануара до истека последњег пореског периода календарске године, односно последњег пореског периода извршио промет пољопривредних и шумских производа и пољопривредних услуга, као и износу тог промета. * Oбразац ПИД ПДВ се подноси за 2022. годину, ако је у 2022. години испуњен један од критеријума за стицање статуса обвезника ПДВ који претежно врши промет добара у иностранство. Предаје се уз ПДВ пријаву за порески период текуће године у којем је поднет финансијски извештај за претходну годину. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биотечности који се користе за грејање пословног, односно стамбеног простора за претходни месец, подноси се на Обрасцу РЕФ-Г, најраније 20 дана по истеку месеца у коме су набављени деривати нафте и биотечности. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биогорива који се користе за транспортне сврхе, подноси се на Обрасцу РЕФ-Т најраније 20 дана по истеку квартала у којем су деривати нафте и биогорива набављени. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биотечности који се користе за производњу електричне и топлотне енергије, подноси се на Обрасцу РЕФ-ЕТЕ а захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте који се користе за индустријске сврхе на Обрасцу РЕФ-И. Захтеви се подносе најраније 20 дана по истеку месеца у којем су набављени деривати нафте и биотечности. * Евиденциону пријаву за ангажовање сезонских радника послодавац подноси електронским путем Пореској управи најкасније првог дана ангажовања сезонских радника у календарском месецу до 10 часова, односно у периоду између 13 и 15 часова за раднике који раде у послеподневној смени. Одјава сезонских радника се пријављује најкасније до 10 часова, односно од 13 до 15 часова за рад у послеподневној смени, наредног дана од дана престанка ангажовања. Период у којем се сезонски радник пријављује или одјављује је календарски месец. * Обвезник који у току године изврши пренос дигиталне имовине по основу којег може настати капитални добитак или губитак у складу са законом којим се опорезује доходак грађана, дужан је да поднесе пореску пријаву ППДГ-3Р најкасније у року од 120 дана од истека квартала у којем је остварен приход по основу преноса дигиталне имовине. * Обвезник по основу прихода од пружања угоститељских услуга из члана 84б закона којим се опорезује доходак грађана који у току године почне да пружа угоститељске услуге дужан је да поднесе пореску пријаву ППДГ-4Р у року од 15 дана од дана правноснажности решења којим се објекат домаће радиности и сеоског туризма разврстава у одговарајућу категорију у складу са законом којим се уређује угоститељство. * Обвезници фискализације дужни су да, пре почетка коришћења електронског фискалног уређаја за издавање фискалних рачуна, Пореској управи доставе податке о пословним просторима и пословним просторијама у којима ће користити електронски фискални уређај и то за сваки пословни простор/пословну просторију одвојено, ради генерисања јединствене ознаке пословног простора. Пријава за генерисање пословног простора доставља се електронским путем преко портала Пореске управе. У случају промене података по појединачном пословном простору и пословној просторији, а нарочито ако делатност престане да се обавља у пословном простору и пословној просторији или дође до промене делатности која се обавља у пословном простору и пословној просторији, обвезник фискализације дужан је да те податке достави Пореској управи, најкасније 24 сата пре настанка промене. Изузетно, у случају промене података до којих је дошло услед околности које не зависе од воље обвезника фискализације, обвезник фискализације је дужан да те податке достави Пореској управи, најкасније 24 сата по настанку промене.

Пореска управа    Актуелности    Конкурси    Архива конкурса    Јавни конкурс за попуњавање извршилачких радних места у Министарству финансија – Пореској управи

Јавни конкурс за попуњавање извршилачких радних места у Министарству финансија – Пореској управи

штампај

13. 04. 2022.

Министарство финансија – Пореска управа на основу члана 169б Закона о пореском поступку и пореској администрацији („Сл. гласник РС“, бр. 80/02, 84/02-исправка, 23/03-исправка, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05-други закон, 62/06-други закон, 61/07, 20/09, 72/09-други закон, 53/10, 101/11, 2/12-исправка, 93/12, 47/13, 108/13, 68/14, 105/14, 112/15, 15/16, 108/16, 30/18, 95/18, 86/19, 144/20), члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Сл. гласник РС“, бр. 2/19, 67/21) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број: 112-2697/2022 од 29. марта 2022. године, оглашава

 ЈАВНИ КОНКУРС ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХРАДНИХ МЕСТА У МИНИСТАРСТВУ ФИНАНСИЈА – ПОРЕСКОЈ УПРАВИ

I Oрган у коме се радна места попуњавају:

Министарство финансија – Пореска управа, Београд, Саве Машковића 3-5.

 II Радна места која се попуњавају:

1. Радно место: саветник за координацију, програмирање и спровођење пројеката финансираних из средстава ЕУ и развојне помоћи 1, у звању порески саветник I, Централа, Одељење за међународну сарадњу и размену информација, Одсек за координацију послова међународне сарадње и програмирање пројеката финансираних из средстава ЕУ и развојне помоћи, са седиштем Централа – 1 извршилац;

Опис послова: Учествује у припреми и изради прилога за релевантна програмска и стратешка документа у вези са спровођењем пројеката финансираних из средстава ЕУ и развојне помоћи, у складу са процедурама; учествује у припреми и изради пројектних предлога и пратеће пројектне документације у складу са релевантним процедурама; учествује у извештавању о процесу програмирања пројеката; учествује у раду релевантних пројектних тимова; учествује у организовању вођења базе података о планираним и реализованим пројектима помоћи из надлежности Пореске управе; непосредно учествује у имплементацији пројеката; пружа стручну помоћ организационим јединицама при изради захтева за коришћење инструмента техничке помоћи и размене информација ТАIЕX и прати спровођење и имплементацију добијених захтева унутар Пореске управе; припрема извештаје о раду, обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне области правне или економске науке или високо образовање из научне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или на специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 5 година радног искуства у струци; као и потребне компетенције за рад на радном месту.

Место рада: Београд

2. Радно место: прекршајни послови 1, у звању порески саветник, Централа, Сектор за порескоправне послове и координацију, Одељење за прекршајне послове, Одсек за прекршајне послове Београд, са седиштем Београд – 1 извршилац;

Опис послова: Обавља  послове у вези са сложеним порескопрекршајним предметима, подноси захтеве за покретање прекршајног поступка и заступа Пореску управу у прекршајном поступку по захтеву за покретање прекршајног поступка и по прекршајном налогу за који је тражено судско одлучивање.Предузима све радње у циљу праћења извршења издатог прекршајног налога и достављања суду на даљу надлежност. Улаже редовна и ванредна правна средства и предузима и друге потребне радње у прекршајним пословима. Прати тумачење и ставове Министарства финансија, ставове надлежних судова и тужилаштва. Обавља послове вођења прекршајног поступка који су започети до почетка примене Закона о прекршајима („Службени гласник РС“, бр. 65/13). Води службену евиденцију о актима из прекршајних послова, сачињава информације и извештаје из порескопрекршајних послова. Обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање 3 година, као и компетенције потребне за рад на радном месту.

Место рада: Београд

3. Радно место: шеф одсека, у звању виши порески саветник, Централа, Сектор за материјалне ресурсе, Одељење за комерцијалне послове, Одсек за истраживање тржишта, контролу и реализацију уговорних обавеза, са седиштем Централа – 1 извршилац;

Опис послова: Руководи радом Одсека, планира, организује, обједињава, усмерава и надзире рад непосредних извршилаца, распоређује послове запосленима у вези са истраживањем тржишта, контролом и реализацијом уговорних обавеза, за потребе Пореске управе и пружа им потребну стручну помоћ, обезбеђује законито, правилно, благовремено и једнообразно извршавање послова. Одређује приоритете и динамику извршавања послова и редовних задатака.  Обавља најсложеније послове из делокруга Одсека. Прати реализацију послова Одсека. Прати реализацију уговора, обавља финансијску проверу испостављених ситуација, проверу испуњења уговорних обавеза са финансијског и правног аспекта, одобрава плаћање рачуна. Одговара за примену закона, за тачност података које уноси и обрађује, за тачност извештаја и докумената које предлаже, за благовременост у раду у складу са позитивним прописима из предметне области. Обавља и друге послове по налогу начелника одељења.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко-технолошких, природно-математичких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци  од најмање 7 година, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

Место рада: Београд

4. Радно место: стручно аналитички имовинско правни послови 2, у звању порески саветник I, Централа, Сектор за материјалне ресурсе, Одељење за инвестиционе послове, Одсек за имовинско правне послове, са седиштем Београд – 1 извршилац;

Опис послова: Обавља сложене стручне имовинско правне послове, који захтевају самосталност у раду, знање, искуство и аналитичке способности, повезивање проблематике из једне и више повезаних области у којима се стваралачки или применом утврђених метода у раду битно утиче на остваривање послова, а који нарочито обухватају правне и студијско-аналитичке послове који се односе на: припрему података и послове укњижбе јавне својине Републике Србије на непокретностима (објекти и земљиште) чији је корисник Министарство финансија Пореска управа и служе за обављање послова Пореске управе; прибављање документације, исправа и осталих доказа о праву коришћења и праву својине; прикупљање и сређивање података, селекцију документационог материјала и друге активности потребне за вођење и одржавање евиденције непокретности у јавној својини Републике Србије чији је корисник Министарство финансија Пореска управа; израду предлога редовних правних лекова и учествовање у изради предлога за покретање судског спора из области имовинско правних послова; израда извештаја и информација у вези са имовинско правним пословима; израду предлога за спровођење поступка прибављања и располагања стварима у јавној својини Републике Србије за потребе корисника Министарства финансија Пореске управе и учествовање у поступку; уговарање и израду свих нацрта уговора и споразума у вези са непокретном имовином (коришћење, закуп, комуналне услуге и др.). Остварује комуникацију са другим организационим јединицама. Комуницира са другим релевантним институцијама и органима (Министарство финансија, Републичка дирекција за имовину Републике Србије и др). Прикупља потребе непосредних корисника и врши оцену оправданости исказаних потреба. Обједињује потребе свих организационих јединица на нивоу Пореске управе.Одговара за примену закона, за тачност података које уноси и обрађује, за тачност извештаја и докумената које предлаже, за благовременост у раду у складу са позитивним прописима из имовинско правне и других области.Обавља и друге послове по налогу шефа одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру правне или економске науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање 5 година, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

Место рада: Београд

5. Радно место: стручно аналитички послови заштите од пожара 2, у звању порески саветник I, Централа, Сектор за материјалне ресурсе, Одељење за инвестиционе послове, Група за заштиту од пожара, са седиштем Београд – 1 извршилац;

Опис послова: Непосредно примењује и стара се о спровођењу превентивних мера заштите од пожара, врши непосредан увид у стање заштите од пожара; обавља неопходне радње ради унапређења заштите од пожара. Повремено врши превентивни надзор у свим објектима и предлаже одговорним лицима предузимање одговарајућих мера за отклањање ризика од избијања пожара. У случају појаве пожара по доласку на ту локацију, организује сузбијање и отклањање последица пожара. Контролише у сарадњи са одговорним лицима у организационим јединицама Пореске управе извршавање налога инспекцијских органа МУП-а организује и врши обуку и проверу знања свих запослених сагласно Закону о заштити од пожара. Планира и води рачуна о набавци нове, редовном сервисирању постојеће и повлачењу и замени застареле опреме за заштиту од пожара. Одговара за примену закона, за тачност података које уноси и обрађује, за тачност извештаја и докумената које предлаже, за благовременост у раду у складу са позитивним прописима из области заштите од пожара. Обавља и друге послове по налогу руководиоца групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно - математичких, техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци  од најмање 5 година, положен стручни испит из области заштите од пожара, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

Место рада: Београд

6. Радно место: шеф одсека, у звању виши порески саветник, Централа, Сектор за материјалне ресурсе, Одељење за финансијске послове, Одсек за подршку рада филијала за финансијске послове - Београд, са седиштем Београд – 1 извршилац;

Опис послова: Обавља најсложеније послове: организује и усмерава рад извршилаца, решава сложене проблеме који захтевају креативност у раду. Контролише документацију у вези са извршењем буџета-динарско плаћање, готовинске уплате и исплате, принудна извршења, обрачун и исплата плата и накнада, накнада трошкова, личних примања запослених и лица ангажованих ван радног односа и достављање Одсеку за извршење буџета. Контролише и по потреби спроводи готовинске исплате  за вршење провокативне контроле пореских инспектора. Прати стање средстава на рачуну за готовину и депозите. Контролише и по потреби утврђује дуг и обрачун камате по основу судских пресуда и закључака извршитеља за запослене у филијалама које јој припадају. По захтеву централе обједињава потребе филијала при изради предлога финансијског плана. Контролише податаке у вези са израдом регистра запослених. Врши контролу фактура које су у надлежности одсека, као и захтева за рефундацију трошкова, исплата сведока, вештака и сл. и унос истих у апликацију, са потврђивањем за плаћање. Врши унос свих елемената фактура након провере и одобравања од стране одсека за инвестиционе послове. Припрема решења за формирање комисија за попис имовине и обавеза у филијалама које им територијално припадају у сарадњи са групом за евиденцију и употребу основних средстава. Учествује у давању смерница пописним комисијама. Контролише и по потреби утврђује прекорачење лимита потрошње при коришћењу службених мобилних телефона. Организује достављање ППП-ПО потврде и пореске пријаве за имовину. Сарађује са запосленима из групе за евиденцију и употребу средстава и прати лимите потрошње на картицама за гориво. Учествује у сачињаваји извештаја за потребе Пореске управе, Министарства финансија и других институција. Усмерава рад извршилаца и одређује динамику извршења приоритетних послова и радних задатака. Прати прописе из области свог рада, указује на промене прописа, предлаже процедуре из делокруга рада одсека. Проверава и потврђује да су подаци и документа сачињени у складу са законом, општим и интерним актима, општим и стручним смерницама руководилаца и његовим стручним и оперативним смерницама.Одговара за благовремено и законито извршавање задатака из области свог рада, доследну примену прописа, општих и интерних аката и за тачност и  благовременост достављених података и докумената. Обавља и друге послове по налогу начелника одељења.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља  природно- математичких, техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци  од најмање 7 година, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

Место рада: Београд

7. Радно место: шеф одсека, у звању главни порески саветник, Централа, Сектор за информационе и комуникационе технологије, Одељење за развој и имплементацију, Одсек за пословну анализу и извештавање, са седиштем Централа – 1 извршилац;

Опис послова: Планира, организује и управља радом Одсека. Дефинише задатке и распоређује их на извршиоце унутар одсека. Обезбеђује праћење пројеката у циљу јединствене примене закона и подзаконских аката из области фискалног система на нивоу Пореске управе. Израђује предлоге за формирање пројектних тимова и дефинише стандарде из делокруга рада. Припрема анализе, извештаје и информације о раду одсека. Даје упутстава у вези примене најновијих метода пројектовања, развоја и управљања пословним и информационим системима. Обавља и друге послове по налогу начелника одељења.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких, техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 9 година радног искуства у струци; као и компетенције потребне за рад на радном месту.

Место рада: Београд

8. Радно место: порески инспектор 1 за послове контроле, у звању порески саветник I, Филијала Б Звездара, Одељење за пореску контролу, Одсек за контролу ПДВ-а, пореза на добит, доприноса, пореза на доходак грађана и акцизе, Група за услужну делатност, са седиштем Звездара – 1 извршилац;

Опис послова: Обавља сложене послове контроле јавних прихода: пдв, добит, доприносе, доходак и акцизе, код правних лица, предузетника и физичких лица, са високим нивоом стручне оспособљености и самосталности у раду, по налозима Централе, као и контроле које се врше у сарадњи са Пореском полицијом; израђује записнике и нацрте решења, издаје прекршајни налог односно сачињава обавештење о учињеном прекршају и/или извештај о постојању основа сумње да је извршено пореско кривично дело; спроводи поступак поводом жалбе, доставља жалбе надлежном другостепеном органу; одговоран је за тачно и благовремено ажурирање података о контроли у апликацији контроле. Обавља и друге послове из надлежности одељења по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне области правне или економске науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит и испит за инспектора, радно искуство у струци од најмање 5 година, као и компетенције потребне за рад на радном месту.

Место рада: Београд

9. Радно место: порески инспектор за аналитичке послове контроле, у звању порески саветник, Филијала Б Вождовац, Одељење за пореску контролу, Одсек за контролу пореза на добит, утврђивање и контролу пореза на доходак грађана и доприноса, Група за правна лица, са седиштем Вождовац – 1 извршилац;

Опис послова: Обавља мање сложене аналитичке послове контроле правних лица, у складу са позитивним законским прописима и методолошким упутствима, врши контролу података исказаних у пореским пријавама уз састављање записника и нацрта решења; припрема нацрт решења о утврђивању пореске обавезе за које је законом прописано да се утврђује пореским решењем; издаје прекршајни налог односно сачињава обавештење о учињеном прекршају и/или извештај о постојању основа сумње да је извршено пореско кривично дело; спроводи поступак поводом жалбе, доставља жалбе надлежном другостепеном органу, информишепореске обвезнике о примени пореских прописа; покреће иницијативу за привремено одузимање ПИБ-а; прати промене у регистрима које води Пореска управа и Обавља и друге послове из надлежности одељења по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне области правне или економске науке на студијама другог степена или високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко-технолошких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит и испит за инспектора, радно  искуство у струци  од најмање 3 године, као и компетенције потребне за рад на радном месту.

Место рада: Београд

10. Радно место: аналитичко-порески послови наплате за правна лица, у звању млађи порески саветник, Филијала Б Стара Пазова, Одељење за наплату, Одсек за наплату за правна лица, са седиштем Стара Пазова – 1 извршилац;

Опис послова: Обавља следеће послове наплате за правна лица: идентификује пореске обвезнике који имају доспели а неплаћени порески дуг; утврђује да ли постоји опасност да порески обвезници осујете, онемогуће или учине неефикасним наплату пореза који је доспео за наплату; спроводи поступак обезбеђења наплате пореза који је доспео за наплату установљавањем претходне мере на новчаним средствима; спроводи поступке редовне наплате, односно припрема подсетнике, издаје опомене и припрема упозорења за пореске обвезнике; спроводи поступке принудне наплате и припрема  нацрте решења о принудној наплати на новчанх средствима; обрађује предмете по изјављеним жалбама, усваја или прослеђује жалбе надлежном органу; обавља и друге послове по налогу шефа одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне области правне или економске науке или високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит и завршен приправнички стаж или најмање пет година радног стажа у државним органима; као и неопходне компетенције  за рад на овом радном месту.

Место рада: Стара Пазова

11. Радно место: порески инспектор 1 за послове контроле, у звању порески саветник I, Филијала Б Крушевац, Одељење за пореску контролу, Одсек за контролу ПДВ-а, пореза на добит, доприноса, пореза на доходак грађана и акцизе, са седиштем Крушевац – 1 извршилац;

Опис послова: Обавља сложене послове контроле јавних прихода: пдв, добит, доприносе, доходак и акцизе, код правних лица, предузетника и физичких лица, са високим нивоом стручне оспособљености и самосталности у раду, по налозима Централе, као и контроле које се врше у сарадњи са Пореском полицијом; израђује записнике и нацрте решења, издаје прекршајни налог односно сачињава обавештење о учињеном прекршају и/или извештај о постојању основа сумње да је извршено пореско кривично дело; спроводи поступак поводом жалбе, доставља жалбе надлежном другостепеном органу; одговоран је за тачно и благовремено ажурирање података о контроли у апликацији контроле. Обавља и друге послове из надлежности одељења  по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне области правне или економске науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит и испит за инспектора, радно искуство у струци од најмање 5 година, као и компетенције потребне за рад на радном месту.

Место рада: Крушевац

III Фазе изборног поступка и учешће кандидата:

Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом.

У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази.

У изборном поступку проверавају се:

1. Опште функционалне компетенције и то:

  • „Организација и рад државних органа Републике Србије“ - провераваће се путем  теста, на рачунару.
  • „Дигитална писменост“ – провераваће се решавањем задатака практичним радом на рачунару,
  • „Пословна комуникација“ – провераваће се писаном симулацијом на рачунару.

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменост“ (поседовањa знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табеларне калкулације), ако учесник конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције „Дигитална писменост“, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу * Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.

Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општихфункционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровимаwww.suk.gov.rs.

2. Провера посебних функционалних компетенција:

Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција врши се провера посебних функционалних компетенција и то:

За радно место под редним бројем 1. саветник за координацију, програмирање и спровођење пројеката финансираних из средстава ЕУ и развојне помоћи 1 проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:

1. Посебна функционална компетенција за радно место – страни језик (енглески језик ниво Б1) провераваће се писано путем теста;

2. Посебна функционална компетенција за област рада - послови међународне сарадње и европских интеграција (основе правног и политичког система ЕУ) провераваће се путем симулације у писаном облику;

3. Посебна функционална компетенција за област рада - послови управљања фондовима ЕУ и међународном развојном помоћи (релевантни правни и стратешки оквир ЕУ (који се односи на Инструмент за претприступну помоћ као и Кохезиону политику ЕУ); процес управљања пројектним циклусом у контексту ЕУ програма; механизми, процедуре и инструменти планирања и програмирања средстава ЕУ фондова ( ИПА и ЕСИ фондови) и развојне помоћи у различитим областима; ИПА програмирање и приоритизација пројектних  идеја, писање програмских и пројектних докумената; процес праћења спровођења програма и пројеката на основу показатеља учинка) провераваће се путем симулације у писаном облику.

За радно место под редним бројем 2. прекршајни послови 1 проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:

1. Посебна функционална компетенција за област рада – прекршајни послови (основи прекршајног права) провераваће се путем симулације у писаном облику;

2. Посебне функционалне компетенције за радно место – прописи из надлежности органа (Закон о пореском поступку и пореској администрацији) провераваће се путем симулације у писаном облику;

3. Посебне функционалне компетенције за радно место – релевантни прописи, посебни прописи и методологије из делокруга радног места (Закон о уређењу судова) провераваће се путем симулације у писаном облику.

За радно место под редним бројем 3. шеф одсека проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:

1. Посебна функционална компетенција за област рада - студијско аналитичких послова (прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација) провераваће се путем симулације у писаном облику;

2. Посебна функционална компетенција за област рада - послова јавних набавки (методологија за припрему и израду плана јавних набавки, методологија за праћење извршења уговора) провераваће се путем симулације у писаном облику;               

3. Посебне функционалне компетенције за радно место –  релевантни прописи из делокруга радног места (Закон о буџету Републике Србије) провераваће се путем симулације у писаном облику.

За радно место под редним бројем 4. стручно аналитички имовинско правни послови 2 проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:

1. Посебна функционална компетенције за област рада  - послова јавних набавки (облигационе односе) провераваће се путем симулације у писаном облику;               

2. Посебна функционална компетенције за област рада - управно -правни послови (општи управни поступак) провераваће се путем симулације у писаном облику;               

3. Посебне функционалне компетенције за радно место –  релевантни прописи из делокруга радног места (Закон о јавној својини) провераваће се путем симулације у писаном облику.

За радно место под редним бројем 5. стручно аналитички послови заштите од пожара 2 проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:

1. Посебна функционална компетенције за област рада – финансијско-материјални послова  (планирање буџета и извештавање) провераваће се путем симулације у писаном облику;               

2. Посебна функционална компетенције за област рада - послова јавних набавки (методологија за праћење извршавања уговора) провераваће се путем симулације у писаном облику; 

3. Посебне функционалне компетенције за радно место –  релевантни прописи из делокруга радног места (Закон о заштити од пожара) провераваће се путем симулације у писаном облику.             

За радно место под редним бројем 6. шеф одсека проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:

1. Посебна функционална компетенција за област рада - финансијско-материјални послови (буџетски систем Републике Србије, извршење буџета) провераваће се путем симулације у писаном облику;               

2. Посебна функционална компетенција за област рада - студијско аналитичких послова (прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација) провераваће се путем симулације у писаном облику;               

3. Посебне функционалне компетенције за радно место –  релевантни прописи из делокруга радног места (Закон о платама државних службеника и намештеника, Уредба о накнади трошкова државних службеника и намештеника) провераваће се путем симулације у писаном облику.

За радно место место под редним бројем 7. шеф одсека  проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:

1. Посебне функционалне компетенције за радно место - страни језик (енглески језик ниво Б1) провераваће се писмено путем теста;             

2. Посебне функционалне компетенције за област рада - послови руковођења (управљање пројектима) провераваће се путем симулације у писаном облику;               

3. Посебне функционалне компетенције за област рада – информатички послови (базе података) провераваће се путем симулације у писаном облику.

За радно место под редним бројем 8. Порески инспектор 1за послове контроле проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:

1. Посебне функционалне компетенције за област рада – инспекцијских послова (основе казненог права и казненог поступка, основе прекршајног права и прекршајни поступак, основе привредног права и привредног пословања, поступак инспекцијског надзора и основе методологије анализе ризика, функционални јединствени информациони систем, основе вештине комуникације и конструктивног решавања конфликта) провераваће се путем симулације у писаном облику;

2. Посебне функционалне компетенције за област рада – управно-правни послови (општи управни поступак) провераваће се путем симулације у писаном облику;

3. Посебне функционалне компетенције за радно место – прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пореском поступку и пореској администрацији, Закон о порезу на добит правних лица, Закон о ПДВ-у) провераваће се путем симулације у писаном облику;

За радно место под редним бројем 9. Порески инспекторза аналитичке послове контроле проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:

1. Посебне функционалне компетенције за област рада – инспекцијских послова (основе казненог права и казненог поступка, основе прекршајног права и прекршајни поступак, основе привредног права и привредног пословања, поступак инспекцијског надзора и основе методологије анализе ризика, функционални јединствени информациони систем, основе вештине комуникације и конструктивног решавања конфликта) провераваће се путем симулације у писаном облику;

2. Посебне функционалне компетенције за област рада – управно-правни послови (општи управни поступак) провераваће се путем симулације писмено;

3. Посебне функционалне компетенције за радно место – прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пореском поступку и пореској администрацији, Закон о порезу на добит правних лица) провераваће се путем симулације у писаном облику;

За радно место место под редним бројем 10. аналитичко – порески пословни наплате за правна лица проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:

1. Посебне функционалне компетенције за област рада – студијско-аналитички послови (прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација) провераваће се путем симулације у писаном облику;

2. Посебне функционалне компетенције за област рада – управно-правни послови (општи управни поступак, правила извршења решења донетог у управном поступку) провераваће се путем симулације у писаном облику;

3. Посебне функционалне компетенције за радно место – прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пореском поступку и пореској аднимистрацији; Закон о порезу на добит правних лица; Закон о ПДВ) провераваће се путем симулације у писаном облику.

За радно место под редним бројем 11. Порески инспектор 1за послове контроле проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:

1. Посебне функционалне компетенције за област рада – инспекцијских послова (основе казненог права и казненог поступка, основе прекршајног права и прекршајни поступак, основе привредног права и привредног пословања, поступак инспекцијског надзора и основе методологије анализе ризика, функционални јединствени информациони систем, основе вештине комуникације и конструктивног решавања конфликта) провераваће се путем симулације у писаном облику;

2. Посебне функционалне компетенције за област рада – управно-правни послови (општи управни поступак) провераваће се путем симулације у писаном облику;

3. Посебне функционалне компетенције за радно место – прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пореском поступку и пореској администрацији, Закон о порезу на добит правних лица, Закон о ПДВ-у) провераваће се путем симулације у писаном облику.

Напомена за радна места под редним бројем 1. и 7.: Ако поседујете важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о знању енглеског језика, на траженом нивоу, и желите да на основу њега будете ослобођени тестирања компетенције знање страног језика, неопходно је да уз пријавни образац уредно и у потпуности попуњен у делу * Знање страних језика који су тражени конкурсом), доставите и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.

Комисија ће на основу приложеног доказа донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који сте приложили уместо писане провере.

3. Провера понашајних компетенција:

Понашајне компетенције за радна места под редним бројем 1., 2., 4., 5., 8., 9., 10. и 11. из става II текста конкурса (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) провераваће се путем: психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

Понашајне компетенције за радна места под редним бројем 3., 6. и 7. из става II текста конкурса (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет, управљање људским ресурсима) провераваће се путем: психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

4. Интервју са Конкурсном комисијом и вредновање кандидата за сва извршилачка радна места:

Процена мотивације за рад на радном месту у органу и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са Конкурсном комисијом (усмено).

IV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на јавни конкурс:

Министарство финансија – Пореска управа, 11000 Београд, ул. Саве Машковића бр.3-5, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачких радних места ”.

V Лица која су задужена за давање обавештења о јавном конкурсу у периоду од 08 до 15 сати:

Министарство финансија, Пореска управа:

          Милица Тодоровић, 011/3953-426;

          Мирјана Дончић, 011/3953-339;

           Никола Голубовић, 011/3953-343.

 VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

VII Рок за подношење пријава: рок за подношење пријаваје осам дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

VIII Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управаљање кадровима и Пореске управе. Штампана верзија обрасца пријаве доступна је на адреси Министарство финансија – Пореска управа, 11000 Београд, ул. Саве Машковића бр. 3-5.

Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Конкурсна комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.

Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначен за доставу обавештења.

IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема (уколико кандидат има више диплома са стеченим високим образовањем потребно је да достави све дипломе); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти којима се доказује на којим пословима, са којом стручном спремом и у ком временском периоду је стечено радно искуство); оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном стручном испиту из области заштите од пожара за радно место под редним бројем 5. из става II текста конкурса; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном испиту за инспектора за радна места под редним бројем 8., 9. и 11. из става II текста конкурса.

Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених, подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решења да је државни службеник нераспоређен.

Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао).  Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.

X Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: извод из матичне књиге рођених, уверење о држављанству, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима/уверење о положеном правосудном испиту; уверење о пложеном испиту за инспектора.

Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, бр. 18/16 и 95/18 - аутентично тумачење) прописано је, између осталог, да је орган дужан да по службеној дужности, у складу са законом, врши увид у податке о чињеницама неопходним за одлучивање о којима се води службена евиденција, да их прибавља и обрађује (члан 9. став 3.); да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама (члан 103. став 3).

Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

XI   Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења, доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.

Кандидати који не доставе доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на адресу Министарство финансија – Пореска управа, 11000 Београд, ул. Саве Машковића бр. 3-5.

XII  Трајање радног односа:

За сва радна места заснива се радни однос на неодређено време.

Напомена: Чланом 9. Закона о државним службеницима („Сл. гласник РС“, бр. 79/05, 81/05-исправка, 83/05-исправка, 64/07, 67/07-исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20), прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција.

Као државни службеник на извршилачком радном месту може да се запосли и лице које нема положен државни стручни испит, али је дужно да га положи у прописаном року. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа. Пробни рад је обавезан за све који први пут заснивају радни однос у државном органу. Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци - државни службеник на пробном раду који је засновао радни однос на неодређено време и државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време, а који нема положен државни стручни испит, полаже државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.

Лице на пробном раду које је радни однос засновало на радном месту инспектора на неодређено време и лице које је засновало радни однос на радном месту инспектора на неодређено време, а нема положен испит за инспектора, полаже испит за инспектора у законом прописаном року.

XIII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку.

Са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од 09.05.2022. године,  о чему ће учесници конкурса бити обавештени на начин који су навели у својим пријавама.

Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у просторијама Службе за управљање кадровима, Београд,  Булевар Михајла Пупина бр. 2.

Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијамаМинистарства финансија Пореске управе, Београд, ул. Краља Милана бр. 5.

Кандидати који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте е-mail адресе и бројеве телефона, које наведу у својим обрасцима пријаве.

Напомена: Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао директор Пореске управе.

Овај конкурс објављује се на интернет страни Пореске управе, на порталу e-управе, у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање и  на интернет страни Службе за управљање кадровима.

Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.